Kto może zostać specjalistą ds. sprzedaży?

  • Przez Florian
  • 29 kwietnia 2013

Wiele osób pragnących podjąć pracę na stanowisku specjalisty do spraw sprzedaży zastanawia się jakie należy posiadać wykształcenie i kwalifikacje by móc ubiegać się o taką posadę. Mało kto zdaje sobie sprawę, że tak naprawdę w pracy handlowca nie liczy się wykształcenie, a odpowiednie cechy charakteru, pomysłowość i nastawienie do klienta. Większość ofert pracy skierowanych do specjalistów d.s. sprzedaży w Warszawie, jako minimalne wymagane wykształcenie wskazuje wykształcenie średnie (czasem średnie ekonomiczne). Preferowane jest natomiast wykształcenie wyższe związane z branżą, w której firma się obraca lub wykształcenie ekonomiczne.

Oprócz odpowiedniego wykształcenia od specjalisty ds. sprzedaży wymaga się zazwyczaj określonego doświadczenia zawodowego w prowadzeniu negocjacji handlowych i znajomości danej branży, bardzo dobrej znajomości obsługi komputera, w tym programów pakietu MS Office (Word, Excel, PowerPoint, Access itp.),przynajmniej komunikatywnej znajomości języka angielskiego oraz posiadania prawa jazdy kategorii B. Ponadto, kandydat na stanowisko specjalisty ds. sprzedaży powinien charakteryzować się: odpowiedzialnością, przebojowością, kreatywnością, otwartością, umiejętnościami negocjacyjnymi i strategicznymi, asertywnością, sumiennością i wysoką kulturą osobistą. Co ważne, powinien on być również odporny na stres i umieć sobie radzić z problematycznymi przypadkami. Posiadanie wymaganych cech i zdolności sprawdzane jest zazwyczaj podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *