Pierwszy dzień w pracy specjalisty ds. sprzedaży – jak się przygotować?

  • Przez Florian
  • 26 marca 2021

Czeka Cię pierwszy dzień w nowej pracy? Nie stresuj się! Poznasz nowych ludzi i nowe miejsce, zapewne wypijesz pyszną kawę w miłym towarzystwie i masz szansę być doceniony. Pomyśl o tym, jak o miłym doświadczeniu. Co pomoże Ci przygotować się do roli nowego pracownika?

Zadbaj o sen

W wieczór poprzedzający pierwszy dzień w pracy nie siedź do późna i zrelaksuj się – możesz np. pomedytować albo wziąć długą kąpiel. Dla zachowania higieny snu ważne jest wietrzenie sypialni, odpowiednia temperatura powietrza, raczej poniżej 20 stopni Celsjusza. Co najmniej godzinę przed snem nie oglądaj telewizji ani nie korzystaj z telefonu – jasne światło utrudnia zasypianie.

Wybierz odpowiedni strój

Jeśli w firmie obowiązuje dress code, zapewne poinformowano Cię o tym fakcie wcześniej i mniej więcej wiesz, jaki strój do pracy wybrać. Ubranie przygotuj dzień wcześniej. Sprawdź, czy wszystko do siebie pasuje, czy jest czyste i uprasowane. Unikniesz porannych nerwów na widok małej plamki na koszuli czy niepasujących do całości butów. Także gdy wiesz, że możesz postawić na strój do pracy na luzie, bo jest to w firmie jak najbardziej akceptowane, przygotuj zestaw wcześniej. Wybierz coś, w czym czujesz się dobrze. Pamiętaj jednak, że jako sprzedawca reprezentujesz firmę. Twój wizerunek powinien być zatem profesjonalny i schludny.

Przygotuj sobie obiad do pracy

Pierwszego dnia jako nowa osoba w pracy poznasz panujące w firmie zwyczaje i zostaniesz oprowadzony po zapleczu socjalnym. Nie zawsze jest możliwość, by w ciągu dnia wyskoczyć na lunch lub do sklepu. Przygotuj więc sobie smaczny i lekki obiad do pracy. Jeśli nie wiesz, czy będziesz mieć możliwość podgrzania jedzenia, zabierz np. na pożywną sałatkę albo tortillę.

Przygotuj tematy do rozmów

Pierwsze dni w nowej pracy to czas poznawania ludzi, zwyczajów, ale też procedur i polityki firmy. Wykorzystaj ten czas jak najlepiej. Zastanów się wcześniej, co warto wiedzieć i nie bój się o to pytać! Aby zintegrować się z grupą, spróbuj znaleźć coś, co łączy Cię ze współpracownikami. Nie wkraczaj jednak na zbyt osobiste tematy – możesz zostać odebrany, jako osoba natarczywa albo wścibska. Dobra atmosfera w pracy to bardzo ważny czynnik motywujący, dlatego wykaż się otwartością i postaraj się nawiązać dobre relacje.

– Bądź sobą!

To bardzo ważne, bo nie można przecież ciągle udawać kogoś innego! Dlatego po prostu bądź sobą, zarówno w kontakcie z szefem, współpracownikami, jak i klientami. Powodzenia w nowej pracy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *